Shopping Cart

Zadzwoń do nas: 728064196

Darmowa dostawa powyżej 200zł

Planowanie 

Lekcja 1

Plan

 

Brak czasu sprawia, że często zapominamy o tym, kim jesteśmy. Pośpiech, wielozadaniowość i poczucie chaosu oddala nas od naszych pierwotnych potrzeb.

 

W tym czasie zadbanie o sen, dietę, samopoczucie i spójny rozwój jest bardzo trudny.  Myślę, że ten czas jest trudny do przejścia, jeśli nie ma się planu. Plan pomaga rozjaśnić umysł. Nadaje lekkość umysłu daję siłę nawyku, którą wykształtujesz podczas codziennej rutyny. Tylko tyle i aż tyle. Nasz mózg potrzebuje zasad, aby mieć poczucie bezpieczeństwa i aby mógł dążyć do samorealizacji, kreatywności. Plan więc stanowi dla nas nieodzowne wsparcie. Narzucenie sobie pewnej dyscypliny dotyczącej godzin przygotowania posiłków i wielkości porcji jest idealnym rozwiązaniem

 

gotowanie w domu

Jestem zwolenniczką gotowania w domu.  Pamiętam czas, kiedy pracowałam w restauracjach. Do moich obowiązków należało zjedzenia codziennie lunchu i ocena poprawności dania i jego walorów smakowych. To były pozytywne uroki pracy w gastronomii. Najtrudniejszy był czas lunchowy w miejscach pracy gdzie wokoło było dosłownie “byle co”,  i miałam alternatywę zjedzenia tego  albo głodowania i nadrabiania wieczorem w domu opychając się jedzeniem.  Pamiętam trudny czas, kiedy pracowałam w NGOsie w okolicach Rynku Głównym w Krakowie, i wtedy nie było żywcem gdzie pójść na szybki lunch. Taki 20 minutowy, i nie mam tu na myśli pierogów, kebaba, czy innego rodzaju fast food. To moim zdaniem nie jedzenie ale zapychacz głodu! Jedząc to najczęściej w pospiechu, na stojąco, zapychamy głód, który przybrał dotkliwą formę. Właśnie, sztuka zarządzania kuchnią, to taka umiejętność, planowania, zarządzania, która pozwala nam na uwzględnienie godzin naszego żywienia, snu, pracy, unikając całego bałaganu żywieniowego. Uważam, że każdy z  nas powinien polubić gotowanie w domu, jeśli zależy mu na własnym zdrowiu i uniknięciu śmieciowego jedzenia.

A wiec jeśli jesteś na podobnym etapie swojego życia i są Ci bliskie tematy zdrowia, potrzeb Twojego organizmu, albo dławi Cię już ten bałagan żywieniowy i powoduję to ogromne zmęczenie tematem.  To ten czas jest najlepszy na zmianę! 

 

Przybliżę Ci teraz 5 zasad, które u mnie działają

Wyznaczenie codziennej domowej rutyny pomaga w prowadzeniu domu. Wyznacz pory posiłków, biorąc pod uwagę Wasz tryb funkcjonowania; czyli wyjście do pracy, na spacer, powrotu do domu. Tak, aby Twoje godziny posiłków, przynajmniej trzy były stałe. Jest to potrzebne abyś w tym czasie mogła zasiąść do stołu razem z innymi członkami rodziny. Posiłek to wspaniała okazja do spotkania, do budowania relacji ogniska domowego. A w czasie kwarantanny, który nastał, to idealna okazja, aby wykorzystać ją na naukę codziennej rutyny.

Określ dokładnie, wypisz na kartce papieru i powieść na lodówce bądź w miejscu do tego przeznaczonego w twojej kuchni. Określenie godzin pozwoli Ci określić czas przygotowań jak i ocenić czas, który spędzisz w kuchni.
To ważny i konkretny cel, który jest początkiem do mądrego zarządzania  kuchnią.
Planując posiłki pamiętaj jednak o tym,  aby zaplanować je w 2-3 godzinnych odstępach, uwzględniając najlepiej  5 posiłków dziennie.

 

 

 

Śniadanie

7:00

Obiad

13:00

Podwieczorek

16:00

Drugie śniadanie

10:00

Pamiętaj przy tym, aby planując posiłki,  ostatni posiłek nie był ciężki ani tłusty, no chyba, że planujesz długi wieczorny spacer.  Lekki posiłek w godzinach wieczornych jest konieczny, ze względu na ułatwienie organizmowi trawienia.
UWAGA! Posiłek podany po 20:00 spowoduje zaleganie posiłku w jelitach i gnicie pokarmu. Wiadomo wszyscy jesteśmy tylko ludźmi, a więc wyjątek czasem może się zdążyć, ale na co dzień warto zawalczyć o ekologię swojego wnętrza. 

 

Kolacja

19:00

Niezbędnik kuchenny

Określ swój niezbędnik kuchenny,  co jest najczęściej przez ciebie używane, postaw to w zasięgu swojego wzroku, aby sięgnięcie po tą rzecz, nie sprawdziła Ci więcej czasu niż jest to konieczne. Np. jeśli w twoim menu jest kasza i warzywa to wiadomo, że pod ręka będziesz potrzebować garnka do płukania i gotowania kaszy, durszlak do płukania warzyw, wyciskarkę do czosnku. Wszystko co będzie z poza Twojego menu przełóż do szafek. Na blacie i pobliskich regałach pozostaw to co istotne. Ważne i potrzebne. 
W zależności od tego jaką masz kuchnię i co robisz na posiłek, przejrzyj Twój sprzęt kuchenny  i określ, co będzie Twoim niezbędnikiem. Określ więc  sprzęt potrzebny do przygotowania potraw:

M

Deska do krojenia

M

Naostrzony nóż

M

Tarka czterostronna

M

Dwie drewniane łyżki

M

Durszlak

M

Patelnia

M

Kubek nierdzewny bądź miseczka do odmierzania ilości produktów, ale również kubek bądź miska może przydać Ci się do ubijania jajek, bądź do przyrządzania sosów

Podejdź do tego bardzo praktycznie i określ sprzęt, który faktycznie będzie Twoim niezbędnikiem.
 
Zrób to aby mieć od dziś pewność, że żegnasz cały bałagan żywieniowy, który powstał wokół Ciebie i dołączasz do grupy osób, które poprzez wypracowanie swoich zasad żywieniowych poczuli wreszcie wolność! 

Darmowa dostawa

Do wszystkich zamówień powyżej 200 zł

Sprawdzeni dostawcy

Oferujący ekologiczne produkty

Certyfikat ekologiczny

Produkty zawierające (BIO w nazwie produktu)

Bezpieczne płatnośći

Payu/ MasterCard / Visa